Інтеграція здоров’язбережувальних технологій у формування навичок збереження та зміцнення здоров’я у дітей старшого дошкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2025.99.18Ключові слова:
здоров’язбережувальні технології, дошкільна освіта, фізичний розвиток, психоемоційний стан, методика фізичного виховання, інтеграція методів, співпраця з батьками, планування здоров’язбережувальної роботиАнотація
У статті висвітлено теоретико-практичні аспекти впровадження здоров’язбережувальних технологій у процес формування навичок збереження та зміцнення здоров’я дітей старшого дошкільного віку. Акцент зроблено на тому, що сучасні виклики – зниження фізичної активності, емоційна напруга, зміна соціального середовища – потребують нових підходів до організації освітнього процесу в ЗДО. Авторами систематизовано види здоров’язбережувальних технологій (фізкультурно-оздоровчі, психолого-релаксаційні, навчально-гігієнічні, соціально-адаптивні) та доведено їхню ефективність на основі аналізу сучасної наукової літератури та педагогічної практики. Особливу увагу приділено методиці фізичного виховання як ключовому елементу інтеграції здоров’язбережувальних технологій: розкрито її роль у формуванні фізичних навичок, розвитку витривалості, координації рухів та закладанні основ активного способу життя у дітей старшого дошкільного віку.
Обґрунтовано педагогічні умови, форми та засоби інтеграції здоров’язбережувальних технологій у процес формування навичок збереження і зміцнення здоров’я у дітей старшого дошкільного віку. Особлива увага приділена практичному аспекту: подано приклади інтеграції оздоровчих технологій у режимні моменти дня, описано ігри, вправи, тематичні заняття та релаксаційні техніки, адаптовані до вікових особливостей дітей 5–6 років. Визначено ключові принципи ефективного формування здорових звичок: системність, доступність, індивідуалізація, співпраця з батьками. Представлено методи активного залучення дошкільників до здоров’язбережувальної діяльності, зокрема через рухливі ігри, дихальні вправи, арттерапію, інтерактивні заняття та тематичні заходи. Обґрунтовано значення створення відповідного здоров’язбережувального середовища та міжвідомчої взаємодії (вихователь – медпрацівник – батьки).
У статті визначено ефективність впровадження здоров’язбережувальних технологій та методики фізичного виховання у формування навичок збереження й зміцнення здоров’я через цілеспрямоване планування освітнього процесу в закладі дошкільної освіти з урахуванням вікових особливостей та сучасних освітніх підходів. Розглянуто приклади планування оздоровчої діяльності та її вплив на фізичний стан і соціальну адаптацію дошкільників.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Оксана Сорочинська, Оксана Тушинська, Світлана Хмільовська

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)