Комплексний підхід до планування сенсорного розвитку дітей раннього віку засобами бізібордів
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2025.99.17Ключові слова:
діти раннього віку, сенсорний розвиток, особистісний розвиток, тактильний розвиток, інтерактивна дошка, «Бізіборд», сприйняття, планування, заклад дошкільної освітиАнотація
У статті розглянуто комплексний підхід до планування сенсорного розвитку дітей раннього віку із застосуванням бізібордів як ефективного педагогічного засобу. Автори акцентують на необхідності системної організації сенсорного виховання, що враховує інтеграцію різних методик, індивідуалізацію занять і варіативність дидактичних матеріалів. Досліджено внесок класиків сенсорного виховання (Г. Доман, М. Монтессорі) та сучасних науковців (Н. Грама, Г. Горшкова, А. Турубарова), які обґрунтували значення сенсорного досвіду для раннього розвитку дитини. У статті детально проаналізовано структуру бізібордів, їх багатофункціональність, мультисенсорність, динамічність і можливості адаптації до індивідуальних потреб дітей. Представлено приклади тематичного планування роботи з дошками, орієнтованого на розвиток зору, слуху, дотику, дрібної моторики, мовлення та когнітивної активності. Окреслено основні принципи організації занять: ігрова форма, гнучка структура, інтеграція різних видів діяльності, спостереження за дитиною й адаптація навчальних маршрутів. Також висвітлено методику поетапного ознайомлення дітей із бізібордом та алгоритм організації дидактичної гри. Звернуто увагу на можливості та обмеження використання бізібордів, зокрема їх переваги у стимулюванні самостійності, логічного мислення та пізнавальної активності дітей, а також ризики монотонності, обмеженої варіативності й відсутності електронних компонентів. Новизна дослідження полягає в обґрунтуванні бізіборду як комплексного педагогічного інструменту, а не лише додаткового дидактичного матеріалу. Отримані результати мають важливе теоретичне та практичне значення для педагогів, вихователів і батьків, які прагнуть цілеспрямовано формувати сенсорний досвід дитини та створювати сприятливе середовище для її гармонійного розвитку та становлення.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Оксана Сорочинська, Анна Темчук

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)