Розвиток креативності учнів на уроках технологій засобами декоративно-прикладного мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2025.99.14Ключові слова:
декоративно-прикладне мистецтво, уроки технологій, розвиток креативності, творчість, засіб, освітній процес, учні підліткового вікуАнотація
У статті досліджено процес реалізації творчих проєктів учнями наукового ліцею та визначено рівні розвитку їхньої креативності на уроках технологій засобами декоративно-прикладного мистецтва, а саме: низький, середній, високий. До низького рівня віднесено учнів, які можуть генерувати прості ідеї або використовувати наявні зразки для виконання творчих завдань. Можуть бути відкритими для нових ідей, але не завжди можуть створити щось абсолютно оригінальне. Виявляють базову гнучкість мислення, але можуть бути обмеженими у варіативності своїх підходів.
До середнього рівня віднесено учнів, які вміють використовувати креативне мислення для розв'язання проблем і генерування нових ідей. Вони можуть запропонувати нестандартні рішення, використовуючи свій досвід та знання.
До високого рівня віднесено учнів, які демонструють високий рівень креативності, здатні до творчого мислення та інноваційного розв'язання проблем. Вони здатні створювати щось абсолютно нове та унікальне, використовуючи різноманітні підходи та методи.
Визначено особливості розвитку креативності школярів у процесі вивчення предмета «Технології». До найбільш важливих особливостей розвитку учнів на уроках технологій віднесено: фізіологічні особливості, когнітивний розвиток, соціальний розвиток, розвиток творчих здібностей, врахування індивідуальних особливостей та підтримка мотивації.
Акцентовано на методах, які можуть використовуватися для вивчення креативності учнів на уроках технологій, а саме: творчі проєкти, завдання на спільну роботу, використання різноманітних матеріалів і інструментів, заохочення до експериментування, стимулювання уяви та креативного мислення й аналіз результатів.
Встановлено, що для успішної підготовки та проведення уроку вчитель повинен мати ґрунтовні знання предмета і методики його викладання, творчий підхід до роботи, винахідливість, усвідомлене ставлення до використання різних форм уроку в навчальному процесі, враховувати особливості свого характеру.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Віта Павленко, Наталія Бірук

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)