Аудиторно-дистанційна (змішана) форма організації освітнього процесу післядипломного навчання лікарів: особливості методики
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2025.99.06Ключові слова:
післядипломна медична освіта, змішане навчання, цифровізація, симуляційне навчання, безперервний професійний розвиток, військова медицина, інструктивний дизайн, медична реформа, компетентнісний підхід, освітні технологіїАнотація
У статті обґрунтовано актуальність трансформації післядипломної підготовки лікарів в Україні в умовах реформування системи охорони здоров’я, війни та цифрової трансформації. Визначено ключові виклики: кадровий дефіцит, потреба у нових професійних компетентностях, недостатній розвиток цифрових та симуляційних технологій, а також невідповідність міжнародним стандартам. Здійснено огляд сучасного українського та закордонного досвіду щодо впровадження змішаного (аудиторно-дистанційного) навчання, що поєднує очну, дистанційну та симуляційну форми. Представлено модель організації освітнього процесу для післядипломної медичної освіти з огляду на гнучку модульну структуру, цифрові інструменти, інструктивний дизайн та системи оцінювання компетентностей. Висвітлено потенціал змішаного навчання у забезпеченні безперервного професійного розвитку, підвищенні якості медичної допомоги й адаптації лікарів до кризових умов. Наголошено на потребі у науково обґрунтованих методиках і стандартизованих підходах до впровадження таких освітніх моделей. Зроблено висновок про стратегічне значення змішаної форми як чинника стійкого розвитку медичної освіти та системи охорони здоров’я України в умовах глобальних та внутрішніх викликів. Показано, що упровадження розробленої комплексної моделі забезпечить низку очікуваних позитивних результатів, серед яких: підвищення ефективності післядипломної підготовки лікарів за умов обмежених ресурсів; розширення доступу до якісної медичної освіти, особливо у віддалених та прифронтових регіонах; зменшення ризиків під час здобуття практичних навичок завдяки активному використанню симуляцій; підвищення мотивації лікарів до постійного професійного розвитку; а також сприяння гармонізації української системи післядипломної медичної освіти з вимогами та стандартами Європейського Союзу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Андрій Гуржій, Любов Карташова, Андрій Вовкодав

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)