Застосування методу CASE-STUDY у розвитку критичного мислення майбутніх фахівців під час вивчення іноземної мови
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2025.99.01Ключові слова:
критичне мислення, майбутні фахівці, розвиток критичного мислення, методи викладання іноземної мови, Case-методАнотація
У статті розглядаються механізми розвитку критичного мислення у майбутніх фахівців немовних спеціальностей шляхом застосування Case-методу під час викладання іноземної мови у закладах вищої освіти. Автор проаналізував поняття критичного мислення, етапи його формування та розвитку, вплив на мисленнєві процеси майбутніх фахівців. На основі аналізу тренувального кейсового завдання розглянуто залежність між формою викладення матеріалів завдання й ефективністю залучення здобувачів освіти до виконання поставлених задач та рівень унікальності запропонованих ланцюжків алгоритмів вирішення конкретного кейсу. Відповідно, доведено, що в разі зменшення рівня абстрактизації кейсу та посилення персоніфікованого уособлення здобувачів освіти з персонажами-учасниками подій, викладених у кейсі, підвищується рівень ефективності взаємодії всередині мінігруп та посилюється добровільне занурення студентів у проблематику поданих завдань. Також зазначено, що значну роль відіграє підбір партнерів до мінігруп, який на початковому етапі вирішення кейсів виконується викладачем чи самими здобувачами освіти.
Визначено, що Case-метод є ефективним засобом розвитку критичного мислення майбутніх фахівців немовних спеціальностей у процесі викладання іноземної мови, що дає змогу використовувати різноманітні варіації кейсів та картки-модифікатори для ускладнення чи спрощення завдань та/чи зміни професійної спрямованості.
Виявлено, що під час критичного осмислення представленої у кейсі ситуації, аналізу наявних ресурсів та шляхів їх ефективного використання для досягнення поставлених задач, здобувачі освіти здатні генерувати стандартні, нестандартні та унікальні алгоритми вирішення кейсу залежно від етапу критичного аналізу ситуації та наявних знань, умінь і навичок студентів.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Олексій Антонов

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)