Застосування методу CASE-STUDY у розвитку критичного мислення майбутніх фахівців під час вивчення іноземної мови

Автор(и)

  • Олексій Антонов Житомирський державний університет імені Івана Франка

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.2025.99.01

Ключові слова:

критичне мислення, майбутні фахівці, розвиток критичного мислення, методи викладання іноземної мови, Case-метод

Анотація

У статті розглядаються механізми розвитку критичного мислення у майбутніх фахівців немовних спеціальностей шляхом застосування Case-методу під час викладання іноземної мови у закладах вищої освіти. Автор проаналізував поняття критичного мислення, етапи його формування та розвитку, вплив на мисленнєві процеси майбутніх фахівців. На основі аналізу тренувального кейсового завдання розглянуто залежність між формою викладення матеріалів завдання й ефективністю залучення здобувачів освіти до виконання поставлених задач та рівень унікальності запропонованих ланцюжків алгоритмів вирішення конкретного кейсу. Відповідно, доведено, що в разі зменшення рівня абстрактизації кейсу та посилення персоніфікованого уособлення здобувачів освіти з персонажами-учасниками подій, викладених у кейсі, підвищується рівень ефективності взаємодії всередині мінігруп та посилюється добровільне занурення студентів у проблематику поданих завдань. Також зазначено, що значну роль відіграє підбір партнерів до мінігруп, який на початковому етапі вирішення кейсів виконується викладачем чи самими здобувачами освіти.

Визначено, що Case-метод є ефективним засобом розвитку критичного мислення майбутніх фахівців немовних спеціальностей у процесі викладання іноземної мови, що  дає змогу використовувати різноманітні варіації кейсів та картки-модифікатори для ускладнення чи спрощення  завдань та/чи зміни професійної спрямованості.

Виявлено, що під час критичного осмислення представленої у кейсі ситуації, аналізу наявних ресурсів та шляхів їх ефективного використання для досягнення поставлених задач, здобувачі освіти здатні генерувати стандартні, нестандартні та унікальні алгоритми вирішення кейсу залежно від етапу критичного аналізу ситуації та наявних знань, умінь і навичок студентів.

Біографія автора

Олексій Антонов, Житомирський державний університет імені Івана Франка

кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов і новітніх технологій навчання

##submission.downloads##

Опубліковано

2025

Як цитувати

1.
Антонов О. Застосування методу CASE-STUDY у розвитку критичного мислення майбутніх фахівців під час вивчення іноземної мови. Нові технології навчання [інтернет]. 02, Червень 2025 [цит. за 27, Червень 2025];(99):8-15. доступний у: http://www.journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/419