Актуальні проблеми використання цифрових технологій у професійній підготовці майбутнього вчителя початкової школи
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2025.99.19Ключові слова:
цифрові технології, цифрова грамотність, цифрові навички, професійна підготовка, вчитель початкових класів, заклад вищої освітиАнотація
У статті проаналізовано поняття «цифрова грамотність». Зазначено, що дане поняття вміщує систему когнітивних, соціальних та технічних навичок, які гарантують якісне існування людини у цифровому середовищі.
Зауважено, що цифрові навички – це усталені, доведені до автоматизму моделі поведінки, що ґрунтуються на знаннях і вміннях у галузі використання цифрових пристроїв, комунікаційних програм та мереж для доступу до інформації.
Проаналізовано освітні компоненти, які є складовою освітньо-професійної програми «Початкова освіта та англійська мова» другого (магістерського) рівня вищої освіти, яка реалізується у Житомирському державному університеті імені Івана Франка.
Встановлено, що цифрові технології допомагають майбутньому вчителю початкової школи: підготувати ефективні навчальні матеріали; створити інтерактивні навчальні програми; підвищити участь учнів у навчальному процесі; використовувати сучасні засоби навчання для розвитку мовних навичок учнів. За допомогою вебквесту (WebQuest) відбувається стимулювання пізнавальної активності, комунікативної активності (бажання спілкуватися, ділитися своїми міркуваннями та враженнями з оточенням, і насамперед із колегами) і, зазвичай, творчої активності (творити, вигадувати, пробувати). Виокремлено переваги використання застосунку Plickers: Plickers є відмінним інструментом фронтального опитування, так і окремого учня (зрозуміти, що учні засвоїли за урок, а що ні); Plickers дозволяє вчителям початкових класів отримувати дані про формування компетентностей учня чи класу в реальному часі, не залишаючи часу на списування та ін.
Виділено цифрові технології, які можуть бути корисними для вчителя початкових класів: інструменти для створення навчальних матеріалів (Powtoon, Prezi), платформи для управління освітнім процесом (Google Classroom, Khan Academy), інструменти для створення інтерактивних завдань та оцінювання (Quizlet, Kahoot, вебквест, Plickers, QR-код), інструменти для спілкування з учнями та батьками (Slack, Remind).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Світлана Яценко

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)