Аналіз досвіду організації практики здобувачів освіти ЗФПО в період воєнного стану

Автор(и)

  • Борис Кремінський ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»
  • Юрій Ївженко ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.2025.99.12

Ключові слова:

передвища освіта, практика, діяльнісний підхід, професія, здібності, розвиток

Анотація

Практична підготовка здобувачів освіти у закладах фахової передвищої освіти як форма здобуття ними професійних компетенцій є обов’язковим складником їхньої професійної підготовки. Вона складається з навчальної та виробничої практик. Головною метою навчальної практики є забезпечення студентів практичним досвідом роботи. Основні її завдання  охоплюють: застосування теоретичних знань на практиці; розвиток творчих навичок і стилю; вивчення сучасних технологій, інструментів; ознайомлення з основами роботи в команді комунікації тощо. У процесі виробничої практики студенти на конкретних прикладах знайомляться зі специфікою відповідної виробничої діяльності та можуть визначити, які аспекти їхньої професії є цікавими саме для них. Виробнича практика допомагає здобувачам освіти зрозуміти, чи їх обрана професія справді відповідає їхнім інтересам та здібностям.

Загрози та небезпеки, пов’язані із введенням у державі воєнного стану, зумовлюють та роблять виправданими вимушене проведення принаймні частини практик дистанційно. Практики мають великий потенціал щодо мотивації здобувачів освіти до навчання та розвитку їх здібностей.

В рамках дослідження було проведено опитування студентів коледжів міста Харків. Аналіз відповідей становить значний інтерес з наукової, педагогічної та соціально-психологічної точок зору. Слід зазначити, що питання та відповіді стосувалися практик, що проводилися дистанційно в умовах воєнного стану. Через використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та сучасних форм і новітніх методик навчання практики у дистанційній або змішаній формі можуть бути достатньо ефективними і відповідати потребам здобувачів освіти і меті навчання.

Біографії авторів

Борис Кремінський, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

доктор педагогічних наук, професор, начальник відділу роботи з обдарованою молоддю

Юрій Ївженко, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

кандидат педагогічних наук, старший дослідник, завідувач сектору відділу науково-методичного забезпечення професійної освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2025

Як цитувати

1.
Кремінський Б, Ївженко Ю. Аналіз досвіду організації практики здобувачів освіти ЗФПО в період воєнного стану. Нові технології навчання [інтернет]. 02, Червень 2025 [цит. за 27, Червень 2025];(99):116-24. доступний у: http://www.journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/430