Формування в майбутніх учителів компетентності педагогічного партнерства
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2025.99.11Ключові слова:
педагогічне партнерство, компетентність педагогічного партнерства вчителя, формування компетентності педагогічного партнерства у майбутніх учителів, професійна підготовка вчителяАнотація
У статті обґрунтовано важливість і необхідність формування професійної компетентності педагогічного партнерства у майбутніх учителів. Обґрунтовано значущість педагогіки партнерства та партнерської взаємодії з учасниками освітнього процесу у світлі реформування системи освіти і підготовки компетентних фахівців. Визначено компетентнісний підхід як провідний у професійній підготовці майбутніх учителів реалізовувати педагогічне партнерство у закладах загальної середньої освіти. Констатовано необхідність реалізації принципів та умов формування компетентності педагогічного партнерства у майбутніх учителів (принцип партнерських відносин, інтегрованості системи знань різних педагогічних дисциплін, принцип індивідуально-особистісної спрямованості, принцип права вибору освітніх компонент, форм навчання, засобів навчання, методів оволодіння знаннями, компонентів змісту освіти, строків навчання, реалізації індивідуальної освітньої траєкторії; принцип інноваційності). Зазначено важливість студентоцентрованого підходу до професійної підготовки майбутніх учителів.
Доведено на основі експериментального дослідження необхідність модернізації освітніх програм та розробки змістової, методичного та процесуального складників професійної підготовки майбутніх учителів з метою формування означеної компетентності. Представлено досвід формування здатності до партнерської взаємодії з учасниками освітнього процесу у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності А3 Початкова освіта та А4 Середня освіта за предметними спеціалізаціями Житомирського державного університету імені Івана Франка.
Наведено приклади та обґрунтовано доцільність авторських розробок формування компетентності педагогічного партнерства у майбутніх учителів за структурними компонентами професійної підготовки під час вивчення педагогічних дисциплін. Визначено перспективи подальших напрямів наукових розвідок у дослідженні проблеми формування у майбутніх учителів компетентності педагогічного партнерства.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Валентина Ковальчук

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)