Формування лексикографічної компетентності майбутніх аграрників на заняттях із ділової української мови: прикладний аспект
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2025.99.10Ключові слова:
лексикографічна компетентність, навчальна лексикографія, термінологічні словники, методична система, традиційні та інноваційні методи навчання, пасивна та інтерактивна моделі навчанняАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі формування лексикографічної компетентності майбутніх фахівців аграрної сфери української економіки під час вивчення дисципліни «Ділова українська мова». Спираючись на дослідження з мовознавства та лінгводидактики, автор звертає увагу на дефініції таких понять, як «лексикографічна компетентність», «напрями сучасної лексикографії», а також характеризує основні тенденції сучасного словникарства, зумовлені розвитком нових інформаційних технологій. Зазначено, що провідним засобом формування систематизованих лексикографічних знань і відповідних умінь і навичок здобувачів є галузеві та міжгалузеві термінологічні словники для агрономів та агроінженерів. Наведено приклади словників, авторами яких є мовознавці та провідні фахівці.
Зміст статті підпорядкований поставленій меті дослідження — описати методику формування лексикографічної компетентності майбутніх бакалаврів-аграрників — і відповідним до неї завданням, які полягають у визначенні орієнтовного обсягу теоретичних знань з лексикографії, окресленні оптимальних традиційних та інноваційних методів аудиторної і самостійної роботи зі словниками. У рамках навчальних модулів із курсу ділової української мови запропоновано перелік тем, що передбачають вивчення лексикографічного матеріалу. Керуючись принципами наступності і перспективності, автор радить спиратися на раніше здобуті першокурсниками знання про словники, відповідні уміння і навички роботи з лексикографічними джерелами, а також використовувати міжпредметні зв’язки.
Наголошено на поєднанні традиційних та інноваційних методів і прийомів навчання, контролю та самоконтролю сформованості у здобувачів лексикографічних умінь і навичок. Наведено приклади завдань, які ілюструють диференційований підхід до здобувачів, а також є ефективними у навчальному процесі. Представлені результати проведеного моніторингу констатують позитивну динаміку формування лексикографічної компетентності після впровадження авторської методики. У статті окреслено перспективи дослідження проблеми.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Катерина Климова

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)