Регіональні музеї як ресурс для реалізації концепції Нової української школи у процесі підготовки майбутнього вчителя географії
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2025.99.03Ключові слова:
: регіональні музеї, Нова українська школа, музейна педагогіка, підготовка вчителя, географічна освіта, краєзнавство, компетентнісний підхідАнотація
У статті розкривається потенціал регіональних музеїв як важливого освітнього ресурсу в контексті реалізації концепції Нової української школи (НУШ) у процесі підготовки майбутніх учителів географії. Наголошується на необхідності переорієнтації педагогічної освіти на формування ключових компетентностей, зокрема мовно-комунікативної, предметно-методичної, інформаційно-цифрової, психологічної, емоційно-етичної, компетентності педагогічного партнерства, інклюзивної, здоров’язбережувальної, прогностичної, організаційної, оцінювально-аналітичної, здатності навчатися впродовж життя.
Аналізується інтеграційний потенціал музейної педагогіки як платформи для розвитку міждисциплінарних зв’язків, активізації пізнавальної діяльності та формування географічного світогляду здобувачів вищої освіти. Особлива увага приділяється використанню краєзнавчого підходу, залученню студентів до проєктної, дослідницької та екскурсійної діяльності на базі регіональних музеїв. Підкреслюється, що така форма роботи сприяє не лише засвоєнню теоретичних знань, а й розвитку практичних умінь, формуванню ціннісного ставлення до національної культурної спадщини та підготовці майбутніх учителів географії до реалізації змісту освітньої галузі у закладах загальної середньої освіти. Стаття обґрунтовує доцільність системного впровадження музейних ресурсів у зміст професійної підготовки вчителів географії як ефективного засобу формування їхньої професійної компетентності відповідно до вимог НУШ та Професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти».
Залучення здобувачів вищої освіти до різних форм музейної діяльності – екскурсійної, проєктної, дослідницької – сприяє формуванню професійних компетентностей, розвитку міждисциплінарних зв’язків та актуалізації краєзнавчого підходу в навчальному процесі. Результати дослідження доводять доцільність цілеспрямованої інтеграції музейної педагогіки до системи вищої педагогічної освіти як умови реалізації сучасних освітніх стандартів та підвищення якості фахової підготовки майбутніх вчителів географії.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Руслана Власенко

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)